donderdag 30 september 2021

Kerstkaart week 39

 Kennen jullie dat? Dat je een idee voor een kaart hebt, en dat dat dan niet zo uitpakt als je had bedacht? Deze kaart was een ware worsteling, en hij werd niet eens zo mooi als ik graag had gewild. Best jammer, maar ik plaats hem toch maar. Het leven (en de knutselhobby) is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, toch?


Voor de challenge van de Egel wilde ik een kaart met een deel patchwork maken. Ik had dat al eens eerder gedaan, dus dat kon niet moeilijk zijn. Helaas verprutste ik het eerste paneel. De stukjes papier sloten niet helemaal mooi, maar dat kon ik wel wegmoffelen. Toen embosste ik het paneel nog even, om het stiksel van een quilt na te bootsen en vond het nodig de folder twee keer door mijn machine te halen. Er bleef niks van mijn paneel over, dus dat kon in de prullenbak. De tweede poging slaagde beter en ik maakte er een kaart van. Achteraf had ik liever een andere embossingfolder gekozen, en misschien ook een andere layout, maar dat komt wel een keer bij een nieuwe poging


Gebruikte materialen: 
CarlijnDesign snijmallen Elegante Kerst CDSN-0025 
Marianne Design Pretty papers bloc Eline’s Silver Stars PB7048 
Marianne Design Clear stamp Kerstpost by Marleen CS1069


Challenges:
De Egel (quilt/patchwork)


Groetnis, Nynke


22 opmerkingen:

  1. En toch mag je er best trots op zijn Nynke want ik vind hem erg mooi en zeker die foto van dichtbij, net echt stoffen quilt werk xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het toch een hele leuke kaart geworden hoor...
    inderdaad soms heb je dat gisteravond hebben Elise en ik drie uur aan de knutsel tafel gezeten met als resultaat NIETS!!
    Gezellig dat je er weer bij bent vandaag met een kerstkaart bij 52WTC.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na al die worsteling is het toch een hele mooie kerstkaart geworden.
    Soms heb je iets voor en dan ,lukt het niet meteen.
    Leuk patchwork.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi kaartje ja hoor dat gebeurd bij mij ook maar uiteindelijk wordt het vaak wat anders maar het resultaat mag er zijn hoor het is je goed gelukt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is toch een mooie kaart geworden en de kleuren passen heel mooi bij elkaar!
    Volgens mij herkennen we dit allemaal, maar zelf kijk je meestal te kritisch naar het resultaat dan een ander!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is toch een leuke kaart geworden !!!
    Groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet zo streng zijn voor jezelf Nynke, ik vind het een mooie warme kerstkaart geworden. Leuk met dat patchwork gedeelte.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel en gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel en dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zat je niet mee maar het is toch een leuk kaartje geworden met heel erg mooi papier!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We zijn altijd heel kritisch over ons werk en zien dan dingen die we altijd weer verkeerd hebben gedaan. Maar als anderen naar je werk kijken zien ze alleen maar een mooie kaart en de fouten worden niet gezien. Niet dat het een fout is als je een verkeerde embossing hebt gebruikt hoor, maar zo zie jij het! Ik vind het een prachtig kaartje en vind het leuk dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi vind ik m Nynke! Ook al vind jij het niet zo mooi als in je hoofd. Gelukkig kan ik niet zien wat jij in je hoofd hebt ;-)
    Knap zoals je die patchwork hebt gemaakt en mooie kleuren gebruikt.
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En toch is het een leuke kart geworden Nynke....we zijn soms te streng voor onszelf!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou die tweede poging is toch nog goed gelukt hoor. Je hebt een mooie combi gemaakt met deze kleuren.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het ook een mooie kaart geworden.
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Toch is je kaart mooi geworden Nynke. Leuk met de strookjes dp in combinatie met het zilver.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wel een heel mooi effect met die embossing op je kaart!
    groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk dit kerstkaartje met deze patchworktechniek Nynke...ja soms loop het gewoon even anders, maar het resultaat mag er zijn hoor!!
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het een leuke kaart geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze is wel heel erg leuk! En ja zeker ken ik dat. Dan herken ik de kaart niet eens van het beeld dat ik in mijn hoofd had, hihihi.
    Dank je wel voor het meedoen bij de Egel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Misschien anders dan je in gedachten had maar ik vind hem mooi geworden!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ondanks dat het niet helemaal is geworden wat je er van gehoopt had, vind ik hem hartstikke leuk! Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het wel mooi gelukt hoor Nynke.
    Heel leuke kerstkaart
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja en het verprutsen van een kaart herken ik ook.
    Je moet een kaart ook niet door de machine halen om bij te werken, dan zie je niets meer van terug. Toch is deze kaart wel mooi. Misschien was een andere kleur achter het paneel mooier geweest? Bv donker grijs of bruin? Maar zo kan het ook. Dank je wel voor jou bijdrage aan de patchworkuitdaging van de Egel. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik lees ze altijd met veel plezier!