zaterdag 8 mei 2021

Happy stones

 Het kaarten maken en bloggen stonden de afgelopen week even op een laag pitje en dat kwam van deze vrolijkerds. Ik was 'een beetje' in de ban van de Happy Stones: kiezels die je beschildert of versiert en ergens achterlaat als kadootje of verrassing voor een vreemde. 

Ik werd uitgenodigd voor onze plaatselijke Facebook-groep, waar je stenen kunt laten zien die je hebt gemaakt, en waar je kunt laten weten welke stenen je gevonden hebt. Daar zag ik zulke leuke dingen voorbij komen, dat ik het ook wel eens wilde proberen. Acrylverf had ik nog, acrylstiften schafte ik aan voor het fijnere werk. 


Wat heb ik hier een lol aan beleefd! Het zijn mooie kleine projectjes, die je makkelijk tussendoor even oppakt als je een kwartiertje over hebt. Een tekenwonder ben ik overigens helemaal niet zo. Ik haalde wat eenvoudige ideeën van Pinterest en ik ontdekte dat stempelen prima gaat op een vlakke ondergrond. Zo stempelde ik hier bijvoorbeeld het aapje en de vogel daarnaast en ook de bloemen rechts en de paraplu. Na het inkleuren trok ik de lijnen nog wel weer een keer over met mijn zwarte Posca-stift
Inmiddels heb ik het grootste deel van deze stenen al laten zwerven en heb ik ook al berichtjes gezien dat ze zijn gevonden. Een paar stenen zijn nog thuis, daar kan ik (of mijn zoontje) nog geen afscheid van nemen.

Een fijn weekend voor jullie allemaal! Ik hoop de komende dagen weer even tijd te kunnen vinden voor een blogrondje.

Groetnis, Nynke


8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke happy stones. Heel begrijpelijk dat je hier lol aan hebt beleefd. Ik ken de Facebook groep 'Kei Tof' en wil zeker nog eens een steen beschilderen!
    De kerstkaart van donderdag is heel mooi!
    Fijn weekend en groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dit zijn zeker "Happy Stones" wat zien ze er allemaal vrolijk uit Nynke! Heel tof gedaan. Dit is zeker leuk om ze ergens neer te leggen samen met de kinderen, en dan maar afwachten tot ze gevonden worden. Fijn weekend!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had er al eens over gelezen. Wat een mooie stenen heb jij gemaakt. Leuk als je er reacties van de vinders op krijgt.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Ze zijn super. Daar word je happy van!
    Een gelliplate aanschaffen is echt de moeite. Ik heb ook geen eigen hobbykamer, ik doe het gewoon in de living. Je kan er zoveel mee en je maakt wel even rommel, maar dat doen de kinderen ook als ze spelen. Acrylverf heb je al en met heel veel verpakkingsmateriaal, dopjes, stencils,... Kom je al een eind. Heb ik je overtuigd? 🤪

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige stenen heb je gemaakt! Dit is ook zo leuk om te doen. Als ik stenen vind tijdens onze wandelingen of fietstochten neem ik ze mee en verstop ze daarna bij de school waar ik werk. Zo leuk om de blije koppies te zien van de kinderen als ze er eentje vinden.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zijn ook erg leuk geworden ! eens iets anders (dan papier opgebruiken hahahaha !)
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke stenen hebben jullie ervan gemaakt. Begrijpelijk dat je zelf en je zoontje van sommigen geen afstand kan doen.. groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig zeg! Je hebt er echt veel gemaakt. Daar maak je dus een heleboel mensen blij mee. Hoe mooi is dat...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik lees ze altijd met veel plezier!