donderdag 8 april 2021

Kerstkaart week 14

 Ja, dit zien jullie goed hoor, een borduurkaart bij mij! Had ik zelf eerlijk gezegd nooit verwacht. Wat ik ook niet had gedacht, is dat ik het borduren eigenlijk erg leuk zou vinden. En best ideaal, want je hoeft er niet zoveel spullen voor bij elkaar te zoeken. Dat moet ik normaal gesproken wel voor een kaart, en al die spullen moeten aan het eind weer worden opgeruimd, want ik freubel gewoon aan de eettafel. Dit borduren lukt ook prima op de bank voor de tv.



Hoe ik nu zo aan het borduren kwam: Een vriendin belde mij een tijdje terug. Haar schoonmoeder is overleden en die was fervent kaartenmaakster. Helaas waren er al veel materialen weggegooid door de kinderen, maar er is ook nog flink wat gered gelukkig. En zo kreeg ik een tas vol linnenkarton, een stapel met blokken designpapier, borduurgaren en een flinke stapel kaarten met een voorgeprikt patroon er op. Plaatjes waren er ook bij en een Cuttlebug, zo goed als nieuw. Helaas hebben de platen daarvan de opruimwoede niet overleefd. Vraag aan jullie: Is het de moeite nog om de platen los aan te schaffen? En welke heb ik dan nodig?


Ik ben niet vies van een uitdaging, dus ik heb met hulp van 'borduurkoningin' Wilma me meteen maar gewaagd aan het borduren van een kaart. Ontzettend leuk om uit te vogelen, en soms best lastig, want er waren geen steekverhoudingen of beschrijvingen meer bij de voorgeprikte kaarten. Ik koos eerst deze lieve engeltjes van Syta van Gelderen en zocht daar mijn garen bij uit. Er is nog wel wat voor verbetering vatbaar, maar ik ben best tevreden voor een eerste poging. Ik sluit niet uit dat jullie nog meer geborduurde kaarten van mij gaan zien. 
Deze mag in ieder geval lekker meedoen bij 52WTC en CHCC. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

En een van mijn kaarten haalde een topnotering:

 
http://trystampinontuesday.blogspot.com/?m=0



Groetnis, Nynke





26 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart en wat mooi geborduurd het plaatje maakt het af. Even bij medebloggers vragen naar de maat en dikte van de plaat, ik heb een ( pressboss) ik zag ze bij de Egel staan 5.99 en als je besteld voor 20.00 euro verzendkosten vrij :) alternatief voor het embossingmatje bij de Action 49 cent het zwarte matje, heb ik vorige week gekocht :) doet het prima. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super mooi geborduurd kerstkaartje Nynke..zo fijn die zachte kleurtjes
    Dan is leuk om zo spulletjes te krijgen waar je weer heerlijk mee aan de slag kan...
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nynke,
    ik breng direct een tegenbezoekje zoals je ziet en vind je kaartje prachtig geborduurd! Als de CB nog goed is zou ik zéker nieuwe platen kopen want zónder stansmachone kun je gewoon niet en de Egel is een prima tip van Anita!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi geborduurde kaart leuk zo'n nieuwe uitdaging he. wat lief dat je al die spulletjes hebt gehad
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Borduurkoningin hihi gekke Nynke!
    Deze 1e geborduurde kaart is buitengewoon goed gelukt,je hebt er gevoel voor!! Het is een bjoetie. Erg leuk dat je er plezier in hebt,ik verheug me erop om er meer te gaan zien. Gefeliciteerd met je mooie toppertje. Lieve groetjes Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder, hoe je dan tot deze nieuwe hobbystap gekomen bent! En meteen ook zo'n prachtig resultaat!
    En wat zonde dat er al zoveel materiaal gewoon was weggegooid! Ik zeg altijd tegen mijn man dat mocht er iets met mij gebeuren hij een bepaalde vriendin om raad moet vragen bij het opruimen van de hobbyspullen... :-D
    Ik zou zeker de platen voor de cuttlebug nog aanschaffen, het is zo'n handig ding in gebruik. Ik weet niet of je al een dergelijk apparaat hebt, dus dat het dubbel zou zijn, of dat je dit nog niet hebt, dan is het absoluut een aanrader!
    Zoals ik al schreef vind ik je kaart weer een plaatje. Je stoot straks Wilma nog van haar troon...
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief kaartje Nynke.
    Zo zie je maar dat je verborgen talent mooi naar boven komt.
    leuk om met de gekregen spulletjes direct aan de slag te gaan!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geborduurd en wat een schattig plaatje! Ik zou zeker die platen aanschaffen als je tenminste nog geen cuttlebug hebt. Sinds ik een cuttlebug heb borduur ik niet meer!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart hoor, niet te zien dat je dit nog niet eerder deed.
    De kleuren zijn heel mooi gekozen bij het liefelijke plaatje.
    Wat leuk om zoveel mooie spullen te krijgen en die platen kosten naar verhouding niet zoveel dus zeker aanschaffen zou ik zeggen zodat je weer een complete machine hebt.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een plaatje, heel fijntjes met dat mooie borduurwerk eromheen Nynke. Zéker nieuwe platen aanschaffen, ik doe al heel lang met mijn Cuttlebug. De Egel is zeker een goede tip. Je hebt basisplaat A nodig, 2 platen B 1x C en een embossingmatje. Het is het geld dubbel en dwars waard als de machine nog goed is.
    Succes en leuk dat je weer meedoet bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, dat borduren gaat je ook heel goed af Nynke! Mooie kleuren heb je bij het nostalgische plaatje gebruikt. Als de machine nog goed is zou ik er ook zeker platen bijkopen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een mooie hobby die je er zomaar bij hebt gekregen! Niet leuk de reden waarom mar wel fijn al die spulletjes die nog gered konden worden. Zou zeker platen aan schaffen voor de CB want dan kun je nog zoveel meer met je kaarten. Je kaartje is een plaatje erg mooi gedaan met dat borduurwerkje. Fijn dat je meedoet met 52WTC. groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke manier om je hobby uit te breiden met al die gekregen spulletjes. Het borduren gaat je prima af, het is een mooie kaart geworden.
    Ik heb 3 stansmachines (een elektrische A4, een 'gewone' en een mini) en kan niet meer zonder. Dus platen kopen is zeker aan te raden!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kaartje met fijn borduurwerk en een nostalgisch plaatje erbij, helemaal top. En een welverdiend toppertje !
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie borduurkaart heb je gemaakt Nynke, leuk hoor dat je dit ontdekt hebt, en dat het een mooie resultaat geeft. Gefeliciteerd met je toppertje....Bedankt dat je mee doet bij 52 WTC. groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kaart is dit geworden. Leuke kleuren bij heg plaatje. Fin dat je zoveel materialen hebt gekregen. Er zijn speciale platen voor een cuttlebug. Dat weten ze bij de hobbywinkel wel. HANDIG een tweede machine heb ik nu ook.. succes ermee. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige geborduurde kaart is het geworden Nynke. Leuk plaatje en mooie kleuren.
    Het is altijd het overwegen waard om nieuwe platen voor de cuttlebug aan te schaffen. Zo'n machine gaat zo lang mee. Gefeliciteerd met je toppertje.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi deze geborduurde kaart. Een en al nostalgie.
    Fijn dat je zo veel materialen kreeg maar ook jammer dat er al zo veel was weggegooid.
    Je hebt al heel veel tips voor de cuttelbug. Ik kan niet meer zonder!
    Ben al met mijn tweede bezig.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtig borduurkaartje, leuk dat Wilma je op weg geholpen heeft!
    zeker platen kopen voor je stansmachine, de platen van craft emotions zijn ook prima, het hoeven niet perse de originele van cuttlebug zijn.
    groetjes
    nancy52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie kaart heb je weer gemaakt.
    Zo mooi geborduurd en het lieve plaatje erbij maakt het helemaal af.

    Groetjes,
    Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie geborduurde kaart heb je gemaakt.
    Knap hoor voor je eerste.
    Leuk dat je hobbyspullen hebt gekregen, zo kom je zeker uit je comfortzone.
    Groetjes van Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd met je topnotering! Die heb je dik verdiend! Deze borduurkaart is ook een beauty, zo mooi. Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat een mooie, geborduurde kaart met een erg leuk plaatje. Ik deed dat ook zo graag, helaas gaat dat nu niet meer, heb nog wel alles bewaard.
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lovely card and beautiful embroidery work. Thank you for entering the Something Funny Challenge at CHNC.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi kaartje is het geworden! Het plaatje is zo lief. Fijn dat er nog wat spullen gered zijn en dat ze bij jou een tweede leven krijgen! Groetjes, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik lees ze altijd met veel plezier!