donderdag 4 februari 2021

Kerstkaart week 5 - Kerstballen

 Deze week een challenge bij 52WTC: Kerstballen op je kaart. Geïnspireerd door gastdesigner Yvonne haalde ik mijn kerstballenstencil van Marianne Design tevoorschijn. Al sinds de herfst spookte dit idee door mijn hoofd: de kerstboom-collectable met een diertje erbij op de kerstbal maken. Nu kon ik dat mooi ten uitvoer brengen. En het past ook nog prachtig bij de tic-tac-toe challenge bij The Paper Players!


Het maken van deze kaart viel me in eerste instantie nog niet mee. De bal is best groot, maar te klein voor het idee dat ik had. Ik wilde graag twee muisjes samen de grote boom laten versieren. Toen dat niet ging passen, heb ik de muizen maar helemaal aan de kant gelegd en een hondje naast de boom gezet. De muisjes mogen dan later de kleine boom uit de set gaan versieren. Nog even stoeien met het papier voor de achtergrond, en toen ging het vlot.
Het rood in de boom is allemaal glanskarton, maar dat is zo lastig te fotograferen. Hieronder zie je iets van de glans terug.


Gebruikte materialen: 
Marianne Design Craft Stencil Kerstbal by Marleen PS8017 
Marianne Design Pretty Papers Bloc Herbs & Leaves PK9152 
Marianne Design Collectable Eline’s Christmas Tree COL1459 
Marianne Design Collectable Eline's Puppies COL1464 
Marianne Design Collectable Eline’s outfits COL1438 
Marianne Design Clear stamp Friese woorden CS0983 
Carlijn Design snijmallen Rechthoeken & Frames CDSN-0037
Vaessen Creative zelfklevend glitterpapier
Action glanskarton
Wattenschijfje voor de kerstmuts

Challenges:
52 weeks tot Christmas (kerstballen op je kaart)
The Paper Players (die-cut, animal, scene)


Groetnis, Nynke




24 opmerkingen:

  1. Wat lief je kerstbal kaart, schattig hondje en die super leuke kerstballetjes enig Nynke, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey Nynke,

    het is een lief kerstkaartje geworden. Jammer dat het oorspronkelijke idee niet lukte maar deze hond is ook erg leuk zo met die bal in zijn bek.

    Groetjes Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat issie schattig geworden met het leuke hondje erop
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ontzettend mooi geworden en het hondje ziet er blij uit dat hij de plaats van de muisjes mocht innemen hihi. Ik zie het mooie rode glanspapier,ik houd hier zo van!
    Een fijne donderdag Nynke Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kerstbal met dat lieve hondje naast de kerstboom!
    Ik heb Fiep Westendorp nog even opgezocht op google. Wat waren die tekeningen toch leuk van haar!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kerstbal is superleuk geworden met het leuke hondje, tof hoe hij een kerstbal in zijn bekje heeft.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een schitterende kerstbal gemaakt Nynke (letterlijk hihi). Heel lief dat leuke hondje voor de mooie kerstboom. Ik vind het echt een plaatje en leuk zoals je de tekst aan de bovenkant bevestigd hebt.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je de m leuk opgemaakt Nynke. Dd boom past er leuk op en dan de mooie hond erbij. Leuk samengesteld. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kerstkaart met het leuke hondje die de ballen in de boom
    heeft gehangen , fijn dat je meedoet met onze challenge , ik volg je nu
    Fijne donderdag en groetjes van Epie DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kerstbalkaart, Nynke! En jammer van je muisjesidee, maar dit heel lieve hondje bij de boom is erg leuk.
    Bedankt voor je deelname aan de challenge bij 52WTC!
    Groetjes,
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Nynke....wij hadden hetzelfde idee voor vandaag maar toch weer heel anders!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kerstbal heb je gemaakt, echt heel leuk geworden! Gezellig dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC!

    Lieve groetjes, Merit en Annemarie
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En zo had je het toch weer mooi opgelost Nynke het hondje is ook een dot dus wachten de muizen maar tot een volgende keer, hihi Ik vind het een prachtige versierde kerstbal!!!
    groetjes Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super leuk dit honden tafereeltje op de kerstbal.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een snoopy !!!!
    Leuk !
    groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een beauty van een kerstbal, Nynke. Het hondje zit zo lief te wachten naast de kerstboom.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super leuke kaart Nynke! Erg leuk gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi deze kerstkaart in deze kerstbalvorm Nynke, en ook hele leuke details erop
    Bedankt voor je deelname
    Groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om te lezen dat je door mijn kerstbalkaart op het idee bent gekomen om er ook mee aan de slag te gaan.
    Het is een super leuke kerstbal geworden met het lieve hondje.

    Groetjes,
    Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een ontzettend leuk kaartje Nynke. Dat hondje er bij is ook zo leuk.
    Ik ben niet van plan om meteen naar Action te rennen hoor, maar sommige dingen vind ik fijn om mee te werken, hun lijm bijvoorbeeld en die is nu bijna op...dan bestel ik wel andere, maar ben altijd bang dat die bobbelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I just love this! Your little puppy and Christmas scene is adorable1 So many fabulous details! SO happy you joined us at The Paper Players this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Your little puppy is adorable and I just love all these little details on your festive bauble! Thanks for sharing with us over at The Paper Players this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuke kaart in mooi modelletje!
    Dankjewel voor je deelname aan onze kerstbal-challenge.
    grtz Colien [52WTC]

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtige kerstbal-kerstkaart. Het hondje staat er maar wat mooi op!
    leuk dat je meedoet met onze kerstballenchallenge!
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik lees ze altijd met veel plezier!