maandag 25 januari 2021

Woorden van troost

Lang geleden maakte ik met distress inkt, water en stencils een hele serie achtergronden. Deze lagen een flinke tijd in mijn bakje met half afgemaakte kaarten en het wordt nu zo langzamerhand tijd om ze eens op te maken. Vandaag de eerste kaart ermee.  Ik zocht het mooiste stuk om uit te stansen, stempelde er een bloem en een tekst op en maakte er een kadertje omheen. Met de snijmallenset van Carlijn Design gaat dat echt supermakkelijk!

Door de natuurtinten grijp ik voor deze achtergrondjes vaak naar een silhouetstempel en wordt het algauw een condoleancekaartje. Ik zou er ook wel eens iets anders van willen maken. Waar zouden jullie voor kiezen en hoe zou je dat aanpakken? Ik ben benieuwd of jullie goede ideeën hebben!


Gebruikte materialen:
Distress inkt, vermoedelijk tumbled glass, weathered wood en shabby shutters
Stencil AliExpress
Carlijn Design snijmallen Rechthoeken & Frames CDSN-0037
Nellie Snellen Silhouette Clear Stamp Daisies SIL054
Carlijn Design Stempels Gecondoleerd CDST-0033

Groetnis, Nynke




9 opmerkingen:

  1. Prachtige achtergrond voor deze sterkte kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die achtergrond is prachtig gemaakt..
    Ik heb het zelf nog nooit gedaan...
    Maar inderdaad een silhouet stempel staat er altijd prachtig op,
    Lieve groetjes Annemarie en Merit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele mooie achtergrond! Ik vind hem erg mooi voor een condoleancekaart. Maar je zou er ook allerlei gestanste bladeren en bloemen op kunnen maken met een tekst er bij. En dat hoeft dan niet perse een condoleance tekst te zijn.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig en stijlvol kaartje! Als je er meer bloemen op zet en met vrolijke kleuren kun je er een verjaardagskaartje van maken.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie kaart. Laatst ook serie met dat soort kaarten gemaakt. Met wat vrolijke kleuren werden het gewoon een algemene kaart en met andere kleuren juist. condoleance kaarten. Groetjes, Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie en stijlvolle kaart! Mooi achtergrondje.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi kaartje. Ik snap wat je bedoelt met dat het dan snel een condoleance of sterkte kaart wordt. Als je iets (stans van its) met een felle kleur toevoegt kun je er kaartjes voor allerlei gelegenheden mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaart, ik ga je mat veel plezier volgen ;-)
    Groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie kaart, ik zou ook snel aan rouwkaartjes denken, maar het is maar wat GerJanne zegt, een leuke tekststans met een kleurtje zorgt dan wel voor een andere sfeer voor een verjaardag, bedanking, ...
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik lees ze altijd met veel plezier!