zondag 19 september 2021

Opkikkertje

 Een week of twee geleden maakte ik deze kaart voor mijn schoonmoeder. Zij belandde na een lichte TIA in het ziekenhuis. Gelukkig mocht ze na een dag observatie weer naar huis en is er eigenlijk geen 'restschade'. We schrokken allemaal wel erg natuurlijk, en een kaartje om haar even op te kikkeren vond ik wel op zijn plek.


Dit stempelsetje met passende snijmallen schafte ik aan via AliExpress, om eens te proberen of het inkleuren van stempels ook iets voor mij is. Stiften heb ik niet, dus gebruikte ik mijn verschillende kleurtjes inkt en een kwastje voor het kleuren. Ik vond het niet makkelijk (vooral kleurovergangen mooi mengen), maar wel erg leuk. Oefening baart kunst, dus met wat vaker oefenen zal het ook wel makkelijker gaan. Dan kom ik voor het volgende vraagstuk te staan: schaf ik dan toch eens een set stiften aan, en zo ja, welke? Of blijf ik het hier eerst mee proberen?


Gebruikte materialen: 
Carlijn Design snijmallen Rechthoeken & Frames CDSN-0037 
Nellie Snellen Shape Die grasrand SD111 
Crealies Clear Stamps Tekst&zo Beterschap CLWSNL11
Distress Inkt diverse kleuren
AliExpress set stempels/snijmallen


Challenges:
Allsorts challenge (real animal)
Kreativtanten (im garten)
Daisy Chain Challenges (wildlife, no pets)
The Sisterhood of Crafters (cute and simple)


Groetnis, Nynke


12 opmerkingen:

  1. You have created a very cute garden scene, many thanks for joining in with our 'Animals and Creatures' theme at Allsorts challenge.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh echt schrikken maar gelukkig alles goed en jouw énige kaart heeft dáár vast bij geholpen! Het kleuren is je goed gelukt Nynke! Ik gebruik Promarkers, ooit een megakoffer gewonnen dus ná Derwent potloden me dáár op gestort. Het is wennen door de nogal dikke punt en wat minder "kleurverloop-opties" dan Copics die een puntig kwastje hebben maar die zijn stuk duurder!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuke opkikkerkaart voor je schoonmoeder Nynke, dat was wel schrikken zeg! Inkleuren ligt mij niet,ik doe het sporadisch met potloden van craft Sensations…

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel leuk kaartje voor je schoonmoeder. Fijn dat het goed is afgelopen.
    Je kleurwerk is heel mooi geworden. Ik heb ooit de stiften van de Action gekocht om het kleuren uit te proberen maar ik vind het kleuren met inkt toch fijner.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi kaartje voor je schoonmoeder met de leuke stempeltjes wat zullen jullie geschrokken zijn, gelukkig dat het weer goed met haar gaat
    ik gebruik twin markers van de action en ben daar heel tevreden mee en ze zijn betaalbaar
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zal zeker schrikken zijn geweest. Je hebt een mooie kaart voor je schoonmoeder gemaakt.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kleuren is oefenen en door verschillende lagen over elkaar aan te brengen krijg je diepte. Wat ik met een watertechniek (inkt op waterbasis) doe is eerst het vlakje een beetje nat maken en daarna pas wat kleur aanbrengen. Dan uitvagen met een vochtig penseel en dat herhalen tot je tevreden bent. Ook steeds maar 1 vlakje kleuren en als die af is pas een volgend vlakje kleuren.

      Verwijderen
  7. Schattig kaartje voor je schoonmoeder! Ik vind je kleurwerk erg mooi geworden! Ik kleur met potloden die ik al heel lang heb dus ik heb geen idee hoe het kleuren met stiften enzo gaat.
    Fijn dat het goed is afgelopen met je schoonmoeder.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lieve kaart.
    Schrikken zeg, als je zulk nieuws hoort.
    Lief om een kaartje te maken.
    Ik heb in de loop der tijd stiften gekocht, maar ik kan er niet veel mee..... ik kleur liever met inkt of met aquarel potloden en gebruik dan een kwastje om het mooi te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende kaart…mooi gemaakt. Kleur zelf met aquarelpotloden. Stiften een keer geleend maar was niks voor mij.
    Liefs, Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Cute as can be!!! Thanks so much for joining in the fun at our Sisterhood of Crafters challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.

    Darlene
    SISTERHOOD OF CRAFTERS
    DAR’S CRAFTY CREATIONS
    Please stop in for a visit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. A lovely fun and cute garden scene. Thanks for sharing with us at Allsorts challenge this week.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik lees ze altijd met veel plezier!