zaterdag 7 augustus 2021

Heit jarig

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reacties op mijn kerstkaart. Wat is het leuk om terug te komen met zo'n warm welkom!

De terugkeer van het knutselplezier kwam door het maken van deze kaart. Ik maakte hem voor de verjaardag van mijn heit (vader). Ik had een kaartje uit de voorraad kunnen nemen, maar nabije familie krijgt altijd een speciaal gemaakte, dus dat 'moest' nu ook weer. Wat ben ik blij dat ik me er even toe heb gezet, het is heerlijk dat ik weer zin heb om te knutselen. En dubbel zo blij, want heit vond de kaart erg mooi!


Mijn vader kreeg een kaart met stormlantaarns, want hij verzamelt die dingen. Hij heeft de afgelopen weken een schuurtje aan het huis gebouwd, dat nu fungeert als 'lampenmuseum'. Er staat overigens maar een deel hoor, de gang staat vol, en een slaapkamertje boven ook. 
Hij stuurde zulke leuke foto's van zijn nieuwe plekje, dat ik voor zijn verjaardag ook een plank met lantaarns wilde maken. Het snijmalletje kreeg ik trouwens een paar jaar geleden van hem gesponsord! Aan sommige van zijn lantaarns hangt een briefje of label met informatie, dat heb ik er op de kaart ook bij gedaan, zo kon ik toch ook wat tekst kwijt.


Dit zijn de foto's die hij stuurde. Hij kan over elke lamp wel iets vertellen, heeft inmiddels heel veel kennis in huis. Er zijn uiteraard verschillende merken, types en groottes, maar zelfs van hetzelfde type bestaan er verschillende lampen. De ene is dan eerder of later gemaakt en daar zitten dan dus ook weer kleine verschilletjes tussen. Hij mocht zelfs met zijn verzameling en verhaal op Omrop Fryslân: Kijk hier maar. Het filmpje is in het Frysk en helaas niet ondertiteld.


Gebruikte materialen:
Carlijn Design snijmal DL Slimline CDSN-0057
Marianne Design Creatable Hurricane Lamp LR0533 
Sizzix Framelits Die Set with Stamps, Tags and Words by Stephanie Barnard 560195 



Groetnis, Nynke

 

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk filmpje en wat heeft je vader een grote verzameling en zo'n persoonlijk kaartje is dan ook heel toepasselijk voor je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom weer terug. Had je mooie kaarten al gemist. Wat fijn dat je weer zin in het knutselen hebt. Altijd even lekker ontspannend om te knutselen. Liefs, Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat je er weer bent wat een mooi kaartje met de stormlantaarns erop
    mijn opa had er vroeger een in de keuken hangen en als ie dan 'savonds in het donker naar buiten ging om zijn hokken met kippen, duiven en konijnen te controleren voor de nacht nam ie hem mee zie het hem in gedachte weer lopen
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave kaart voor je jarige vader. Die mag vast bij zijn verzameling staan.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een geweldig leuke en persoonlijke kaart voor je vader! Tjonge, die heeft een flinke verzameling bij elkaar gesprokkeld! Leuk om te zien hoe iemand met zoveel passie met zijn hobby bezig is!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou hoe origineel is deze kaart Nynke, wat een bijzondere hobby heeft je vader en deze kaart is dan ook erg bijzonder…super! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh geweldig zo'n hobby/passie, dat houdt hem vast jong. Ik kan hier echt van genieten ( ik ben ook dol op brocante/oude spullen). Jouw mooie kaart verdient eigenlijk ook een plekje in zijn museum. Mooi gemaakt Nynke en zo leuk die labels eraan, helemaal top.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een mooie kaart gemaakt.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn je weer te zien Nynke!

    Je vorige kaartje is mooi maar deze voor Heit is hiel moai.
    Ik had het filmpje al bij Hea gezien. Johan verzamelt oa oud boeren gereedschap.

    Groetnis Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie persoonlijke kaart heb je voor je vader gemaakt.Leuk met de verschillende teksten. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik lees ze altijd met veel plezier!