donderdag 23 september 2021

Kerstkaart week 38

Afgelopen week kreeg ik een berichtje van de schoonmoeder van mijn zus: of ik voor haar 10 kerstkaarten wilde maken. Ze had één verzoek: ze wil op de kaarten het Bijbelse kerstverhaal, verder krijg ik de vrije hand. Gelukkig maak ik graag kaarten met een kerststalletje o.i.d., dus dit is helemaal in mijn straatje!


Voor deze kaarten vond ik een leuke sketch challenge bij Tuesday Morning Sketches en pakte ik mijn geliefde blauwe designpapier erbij. Een stalletje gestanst en een plaatje uit de voorraad gezocht. Mijn  Bijbelse kerstplaatjes zijn nu bijna op. Weet iemand van jullie toevallig of er ergens zulke knipvellen te koop zijn? Google vindt voornamelijk 3D knipvellen, en daar bak ik niks van.


Verder kwamen er nog gouden strookjes met een subtiel glansje en glinstersteentjes op. Een tekst liet ik deze keer achterwege, de afbeeldingen spreken voor zich, vind ik.


Gebruikte materialen: 
Nellie`s Multi Frame Die straight round MFD 055
Craft Sensations designpapier
AliExpress snijmal kerststal 

Challenges:


Groetnis, Nynke


22 opmerkingen:

  1. Missie geslaagd, prachtige kleuren samen met plaatje en stans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch mooie kaart Nynke.
    Ik lees vaak dat hobbyvriendinnetjes van Pinterest plaatjes halen maar geen idee hoe of wat….Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi kaartjes
    ik vind inderdaad wat Wilma zegt veel op pinterest of instagram misschien kun je daar eens kijken
    succes met zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kerstkaarten Nynke.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaartjes met dese plaatjes! Ik zou niet weten wie deze voorstellingen specifiek verkoopt, inderdaad op pinterest maar dan moet je wel een printer hebben! Veel succes met de zoektocht . Bedankt dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaarten Nynke en leuke opdracht. Ik gebruik van 3d-vellen vaak maar een deel, werk ze niet helemaal 3d op. Maar dat zijn dan oude vellen die ik nog heb liggen of heb gekregen.
    Ik heb geen idee of er ergens vellen met Bijbelse kerstafbeeldingen te koop zijn die niet 3d zijn. Ik zou inderdaad ook google en pinterest proberen, maar dan heb je wel een printer nodig.
    Je kaarten zijn in elk geval prachtig!
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS Oude kerstkaarten met bijbelse afbeeldingen kun je natuurlijk ook hergebruiken!

      Verwijderen
  7. Leuke kaartjes die je op aanvraag hebt gemaakt.
    Mooi gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee mooie kaartjes Nynke....leuk koppel!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nynke, je kaartjes zijn heel mooi en stijlvol. Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie stijlvolle kerstkaarten heb je gemaakt.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kerstkaartjes Nynke.
    Het blauw en goud staat zo chique.
    Ik heb ook alleen 3D- kerstplaatjes.
    Petra van Doe@ding gebruikte heel leuke kerstplaatjes van Yvonne Creations tijdens een live.
    Er zijn knipvellen van Yvonne Creations, Amy design en Le Suh.
    Ze zijn wel 3-d, maar je hoeft dan alleen het eerste plaatje te gebruiken.
    Succes.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze mooi, ze hebben een warme uitstraling vind ik.
    Ik heb geen idee waar je dit soort plaatjes kan verkrijgen, succes met zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele mooie kerstkaarten heb je gemaakt
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaarten met dat blauw en goud! Prachtig plaatje en leuke kerststal.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig deze kerstkaartjes Nynke...heel mooi met die bijbelse afbeeldingen
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kaartjes, prachtige kleurtjes!
    Bedankt voor je deelname aan onze wekelijkse uitdaging bij 52 Weeks to Christmas.
    Misschien kun je de gewenste plaatjes van internet printen?
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful cards. They both really capture that Holy Night. Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. geen idee waar je woont, maar bij Vele Groeten in Sluis heeft Cindy stapels mappen met knipvellen, ik denk dat je daar vast wel dergelijke plaatjes zal vinden. Misschien eens een berichtje sturen?
    2 mooie kerstkaarten!
    Fijn dat je er weer bij bent met een donderdags kerstkaartje, zelfs 2!
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze zijn prachtig !!!
    Groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Very pretty Christmas cards. Thanks for using this week's Tuesday Morning Sketch. Hope you'll join us again! Debi DT TMS

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik lees ze altijd met veel plezier!